פעילויות ועדכונים

רשמים מפעילויות בארגונים

צור קשר

קשר הדרכות ופיתוח ארגוני

משה הס 7 רחובות 76346
077-4400112
050-6983322 - דבי
050-6401313 - דפנה
keshersheli@gmail.com

לקט רשמים אישיים מתוך פעילויות בארגונים שונים:

דניאל ויסוצקי – מנהל מוצר
במהלך העבודה שלי עם אחד המהנדסים, היה לי קשה להוציא ממנו עבודה רצופה של יותר מ ½ שעה. ניסיתי לבקש ממנו לעשות מאמץ בשבילי לעבוד ביחד יותר מ- ½ שעה וזה לא עבד. יום אחד ראיתי שברוב ההפסקות שלו הוא הולך לשתות קפה, אז שאלתי אותו אם הוא רוצה קפה והלכתי להכין לו. מאז, כל פעם שאני צריך אותו ליותר מ- ½ שעה אני ניגש אליו עם קפה (עושה טקס שלם ומצביע על כך שהוא "מסנג'ר" אותי לקפה – מה שגורם לו להנאה מרובה) ואנחנו נכנסים לסשונים של עבודה לאורך כמה שעות טובת.

יואב קנינג – מנהל IT
בחודשים האחרונים היו הרבה סיטואציות שבהן השתמשתי בכלי זה או אחר. מכיוון שהמון לחץ הופעל עלי בזמן האחרון, ולרוב הייתי לוקח על עצמי בעיות מסוימות כדי שאנשי הצוות שלי לא יצטרכו להשקיע הרבה מזמנם (לאחר שעות העובדה המקובלות). נאלצתי להשתמש בכל כישורי יחסי האנוש שלי כדי לגייס לעזרתי את אנשיי הצוות, כדי ליצור שוויון (בינם לביני בקשר לכמות ההשקעה בעבודה). הגעתי להחלטה זו וביצעתי אותה בצורה כזו ש"תחייב" את אנשיי לתת לי מענה חיובי בעזרת בקשה מהם. וזה משהו שהיה לי מאוד קשה לעשות בעבר.
תגובה נוספת של יואב, כשלושה חודשים לאחר סיום הקורס:
מאז הפעם האחרונה שדיברנו היו כמה שינויים. היום אני המנהל הכללי הרשמי של סניף ארה"ב ( WOW). אני מאוד מעורב בכל מה שקשור לחברה ושני הדברים החשובים ביותר שאני רוצה לציין הם:
אחד – אני הולך לחדר כושר 2-3 פעמים בשבוע,
שתים – מצאתי בחור נהדר שעוזר לי המון ומוריד ממני את הלחץ כך שמתפנה לי זמן לעצמי.
אני יכול להגיד לך שהליווי האישי שלך נתן לי המון כלים ושאני עושה שימוש ברובם על בסיס יומיומי. אני מרגיש שיש הרבה יותר שאני יכול עוד להשתפר בו.

מזי לובק – בתפקיד ניהולי בכיר
קיבלתי כלים להקשבה למילים ולא בהכרח לרגשות המתפרצים של הצד השני. מנהל מחלקה אחרת החליט לקיים פגישה עם אנשים מהמחלקה שלי מבלי ליידע אותי ומבלי להזמין אותי לישיבה. במקום לכעוס ולהתעצבן קראתי לו והסברתי לו איך הדברים אמורים להתנהל. הוא אמנם הגיב בכעס ולא היה מוכן להקשיב. אבל לא נכנסתי לתוך "סל הרגשות" שלו והמשכתי להעביר את המסר הענייני עד אשר הוא שמע את המילים והסכים אתן.

אמיר וינצ'י – מנהל מחלקת ניהול מוצר
ניהול תהליך המשוב בצורה מסודרת ומונחית, הביא ליעילות והצלחה בעריכת המשוב. החומר הועבר בצורה ברורה עם הדרכה ודגש על ה"מה" וגם על ה"איך" והרגשתי שינוי משמעותי בדרך שבה הנושא התנהל וגם הרגשתי פוטנציאל לעשות את התהליך אפילו יותר טוב בעתיד.

קרן דידי – מנהלת פיתוח מחלקת משאבי אנשות
הסכמה רגשית: מנהל ביניים שהיה כפוף פורמאלית למנהל א' וביצועית למנהל ב' מצב שהסב סרבול, מתחים, קונפליקטים בזמן, תיעדוף משימות, ציפיות וגבולות של התנהלות מערכתית ואישית. התחיל תהליך של ליבון מול כל הצדדים ובמהלכו התוודעתי לפן הרגשי של כל שלושת הצדדים הנוגעים בעניין. לציפיות ולחששות של כל אחד מהם. לאחר מיפוי הצרכים והציפיות חזרנו אחורה, למציאת ההסכמה הרגשית והמכנה המשותף שהוא: הצורך בסדר, ארגון ותקשורת גלויה לטובת הארגון בראש ובראשונה, ומשם עלינו שוב לדרכים ולאופנים בהם ניתן ליישם את הממשק המשולש הזה במינימום נזקים ובמקסימום תפוקה: חלוקה לתחומי אחריות. מנהל א' יהיה אחראי לזמני היעדרות ולו"ז לתעדוף משימות. מנהל ב' יהיה אחראי לתנאי העסקה, למשכורת ולתוכן הרעיוני של משימות. הן מנהל א' והן מנהל ב' יהיו אחראים יחד לתאם, לעדכן ולהודיע זה לזה מראש על משימות של אותו מנהל ביניים (כולל מתן משוב משותף לאותו מנהל ביניים). הדבר נבחן לאורך זמן, תוקשר ועובד שוב בעת מהלך המשוב ועדכוני השכר ובסופו של דבר נמצא כדרך ההולמת ביותר לפיתרון הקונפליקט.

שי שסג – ראש צוות תכנה
אין לי סיפור אחד מסכם ואופייני כדוגמא. אני מנסה ביומיום ליישם ולהשתמש בכלים מהקורס. לפעמים זה עובד מראש. ולפעמים רק בדיעבד אני מבין שהייתי יכול לנהוג אחרת.

שלום ברלב – מנהל מחלקת פיתוח
באחת הפעמים פנה אלי מהנדס במחלקה שלי, ותיאר בחוסר אונים ובכעס רב כיצד הוא אינו מסוגל להמשיך ולעבוד על הפרויקט בגלל אופיים והתנהגותם של האנשים איתם הוא במגע במחלקות אחרות. למרות שהמחשבה הראשונה שהייתה במוחי הייתה להפיל את האשמה עליו, החלטתי בזכות הקורס, להקשיב למצוקותיו, ולנסות לעזור לו להציע פיתרונות בעצמו. בסופו של דבר, אותו מהנדס לקח על עצמו אחריות לפתור את הקונפליקטים מול האחרים.

ניר קוסלובסקי – סמנכ"ל כספים
התהליך מאפשר תהליך של העצמת מנהלים. במקום לנהל מנהלים ניתן לאפשר להם לנהל בעצמם. צריך להגדיר להם מטרות ויעדים ולרוב נקבל תוצאה טובה יותר מאשר אם נגביל להם במפורש את דרכי הפעולה.

רונן שלוש – מנהל ה- QA
כאשר אחד מצוות ה- QA נתן לי תשובה על משהו שלא שאלתי חשבתי, ואמרתי שכנראה לא הגדרתי לו את המשימה כמו שצריך. לפני הקורס הייתי חושב שהוא "מקטין" ראש.